Sentencja Dnia

Obserwatorzy

wtorek, 2 października 2012

POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI



 Poczucie własnej wartości, to docenianie swojej wartości i własnego znaczenia oraz bycie odpowiedzialnym za siebie. Miliony kobiet i mężczyzn,którzy wyrośli z różnych doświadczeń dziecięcych, poszukuje sposobów, by leczyć swoje rany.
Tak było ze mną, weszłam w dorosłe życie z obciążeniem, brakiem poczucia własnej wartości, że nie jestem wystarczająco dobra z powodu prześladującej mnie emocji lub poczucia wstydu, braku zaufania do innych i do siebie. Rodzice stawiali liczne przeszkody na drodze rozwoju zdrowego poczucia własnej wartości takich jak : że nie jestem wystarczająco dobra nagany za wyrażanie uczuć Twierdzili, że myśli i uczucia dziecka nie mają wartości czy znaczenia wywoływali w nas poczucie wstydu i winy oraz zaburzają poczucie rzeczywistości terroryzują dziecko stosując przemoc fizyczną i psychiczną traktują dziecko jak obiekt seksualny i to ,że jest złe i nic nie warte. Teraz już wiem, że to nie oznacza, że nie jestem zdolna do osiągnięcia jakichkolwiek rzeczywistych wartości, ponieważ wiem, że mam talent i energię do wielkich osiągnięć, mimo niskiej samooceny. Pomimo tego wszystkiego świat się przede mną otwiera na wyzwania i możliwości, umacnia mnie i motywuje dodając mi energii do osiągnięć, pozwala czerpać radość doświadczając satysfakcji z tego co robię i co już osiągnęłam. Im więcej świadomych wyborów i decyzji muszę podjąć, tym pilniejszą czuję potrzebę poczucia własnej wartości. Moja wytrwałość sprawiła, że moim udziałem zaczęły pojawiać się sukcesy a nie porażki. Moje poczucie własnej wartości wymaga stawiania sobie ambitnych celów. Aby zrozumieć, czym jest poczucie wartości, musiałam rozważyć, skąd się bierze potrzeba jego posiadania i wykorzystania świadomości. Poczucie własnej wartości nie jest podarunkiem, posiadanie go dłuższy czas stanowi osiągnięcie tego co chcemy i dostrzegłam, że integralność rodzi szacunek do samego siebie oraz to, że cieszę się z tego, kim jestem, a nie tym, że jestem lepsza od kogoś innego. Osiągam to, żyjąc teraz w sposób świadomy i uczciwy. Jeżeli mam zmieniać siebie i rozwijać, musiałam zaakceptować siebie taką jaką jestem. Zawsze mamy w sobie możliwość zmiany, nie bądźmy więźniami wczorajszych wyborów. Znalazłam radość w byciu tym, kim jestem i nie góruje nad innymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

DANUTA MAJ